Leonardo'ya Mektup 2

Aziz lordum Leonardo,

Geceler insanların krallığıdır

Sen ise benim gecelerimin kralısın. 

Gönül tahtımın sahibi Leonardo,

Asil bir kralın krallığını terk ettiğini gördün mü?

Halkını bırakıp gittiğini gördün mü? 

Ben ki senin hükmündeki tek insan, 

Ben ki senin buyruğunla yaşayan ve nefes alan.

 Şimdi ne olur söyle! 

Sebebini senden duymak istiyorum.

Beni neden yalnız bıraktın? 

Karanlık gecelerde tek mum ışığım senken 

İhtilâlden korkan bir saraylı kaçağı gibi 

Sessiz ve hızlı oldu gidişin. 

Kitaplar içinde rüyalara dalmış seni beklerken

Yağmacıların, 

Çapulcuların, ayak sesleriyle bölünür oldu uykum.

Sefil ayaklarla eziliyor beyfendiliğim. 

Zincirli beyinlerin mezesi oldu bilgim. 

Beni eski ellere bıraktın lordum.

Yeminim olmasa ya da sana olan sevgim

Beklemem dönüşünü krallığıma. 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

KIŞ DEVLÜĞÜ/ BİR ÇOCUĞUN HİKÂYESİ

BEKTAŞİ KİMDİR?